Sunday, January 13, 2013

Movie review : The Tower

Assalamualaikum, 


Seperti yang dijanjikan hari nie cik kopi nak buat review citer the tower yang cik kopi sempat tgk di midvalley khamis lepas.cik kopi nie takdelah pandai sangat nak review mereview nie tapi sebelum tu terimalah sinopsis cerite ini nak bagi korang semua faham.


cerite ini mengisahkan kejadian sebuah menara yang sangat terkenal di korea yang diberi nama Tower sky. Tower sky ini kiranya menjadi kebanggaan rakyat korea.sebab nie yang paling tinggi kat situ. kejadian dimulakan dengan  watak  Lee Dai Ho (Kim sang Kyung)seorang bapa tunggal dan ketua keselamatan Sky Tower  ingin menyediakan kejutan buat si anak perempuannya HaNa yang kemudiannya datang ke Sky Tower.Dai ho nie sukakan  Seo Yoon Hee (Son Ye Jin) salah seorang pengurus di Sky Tower dan meninggalkan HaNa di bawah jagaan Yoon Hee. Pada petang hari sambutan krismas tuh, dai ho telah kesan sesuatu yang tidak kena apabila sistem perenjis air tidak berfungsi akibat terjadinya satu kebakaran kecil di dapur.Lepas tuh beliau pergi mengadu pada pengurus tapi tak begtu dipedulikan sebab sibuk membuat persiapan sambutan krismas. terjadi satu peristiwa kebakaran di tingkat 69 apabila helikopter yang membuat pertunjukan tidak berfungsi lalu merempuh menara berkenaan. Api semakin marak dan ramai orang berpusu-pusu nak selamatkan diri masing.Kapten kang(sol kyung gu) dan anak- anak buahnya ditugaskan memadamkan api di menara berkenaan Sampai di satu peringkat setelah api bejaya dipadamkan,menar ini tak stabil dan condong ke menara berkembar nya oleh itu mereka ambil keputusan untuk runtuhkan biarpun ade manusia masih terperangkap.saksikan kesudahan cerite ni.siapa yang selamat dan siapa pula yang meninggal dunia

walau muke tak hensem tp his is the one of my febret karekter dalam cerite nie
*jalan cerite lebih kurang macam
*cerite nie best  sebab ade banyak nilai yang boleh kita ajar ,first sebab duit dan kekayaan manusia sanggup mengabaikan nyawa orang lain~patutnya tokeh menara nie dengan ketua komisener bomba nie mati sekali baru adil
manusia lari menyelamatkan diri.
tokeh nie yang patut mati`(geramnyer sembil hempuk2 bantal)
*citer nie ade jugak lawak walaupun nak menghampiri kematian. Part yang paling kelakar apabila sekumpulan manusia yang terperangkap di satu aras dan mereka duduk dalam kolam sambil berdoa memohon malaikat datang selamatkan mereka.
*cerite nie nak tunjukkan apabila manusia susah dan berada dekat dengan kematian barulah mereka mengingati tuhan
*yg x logik sgt ade ke kren yang mampu sampai ke tingkat 19.
*rekaan menara Sky tower lebih kurang mcm klcc.ohh rase kecut perut pulak nak naik klcc lepas nie
*special efffect yang agak menarik terutamanya part terbakar dalam lift tuh perghh trauma cik kopi tengok dibakar hidup2.
*waktu firefighter  kapten kang yg paling menonjol sekali berbanding watak dai Ho.respect kapten kang sebab sanggup korbankan diri.(Oppss terbocor pulak) cerite nie bagus jugak  sebab di samping tunjukkan sikap manusia yang tamak ada jugak manusia yang masih berhati mulia.kite boleh tengok part yang ibu mengandung tolong bukak pintu lift.
*hebat perempuan mengandung nie~sebab kandungan die still tak ape2 walaupun dah jatuh banyak kali.

supermommy~
*bile tengok bomba padamkan api teringat pulak pengalam latihan bersama bomba dulu.Quite tough sebab tekanan air sangat tinggi pada host tu.


Amboi panjang pulak review hang yer cik kopi..dah tak yah nak review panjang2.kalo hang pandai sangat bab pilem p buat satu dan kasi tayang dan kite tengok yer camne ropenyer.baru hang taw susah ke idok buat pilem nie.(nie sentap sangat nie ape hal?)


ps: pirst time tengok cerite korea kat wayang. Berbaloi untuk ditengok :) ~4 bintang

ok,bye!


manusia sekarang makin suka bermegah2 dengan menara tinggi~agaknya ini petnada  petanda kiamat kecil? Astaghfirullah~

No comments:

Post a Comment