Friday, January 4, 2013

jejaka pink


Assalamualaikum


Wanita selalu dikaitkan dengan pink..kalo boleh semua benda nak warna pink sebab pink dikatakan lambing kelembutan dan kefemininan seseorang wanita…cik kopi ada baca satu artikel mengenai obsesi seorang wanita terhadap warna pink..smua peralatan rumahnya berwarna pink..semua nak pink2 giler..cik kopi pun minat jugak pink tapi takdelah sampai obsess dengan pink..hurm macam mane pulak dengan laki+pink??



Untuk makluman cik/encik/tuan/puan sekalian..sekarang nie dunia dah berubah..laki dan pink dah mula diterima oleh masyarakat.means lelaki pun dah berani pakai pink nie..ye lah kalo dulu laki dengan pink disterotaipkan sebagai lelaki lembut dan langsung tak macho atau lelaki gay..ehh pink sebenarnye tak dapat nak tentukan seseorang jejaka itu gay atau tidak sebab golongan nie pandai sembunyi status dorang.jangan sangka abag macho berbadan tegap tu tak gay..

alamak kurang sesuwai lah bro..dah macam g** jer~normal people will say this

yang nie lagi pulak serius disaster~macam haram punyer pesen


hurmm kalo dulu susah nak jumpa lelaki berpakaian kaler pink nie..tapi sekarang nie tak lagi..pink dah mula jadi warna universal..lagipun tak salah laki minat pink..minat warna pink tak bermakna hilang kemachoan. Memanglah pink selalu dikatakan warna untuk kaum perempuan tapi itu tak bermakna lelaki tak boleh pakai kaler pink. boleh jer sebenarnyer..asalkan sesuai dengan gaya dan keadaan.
.
tapi kalo boleh jejaka2 ini sila jangan pakai warna pink yang terang sehingga menyebabkan anda dicop sebagai gay..nak2 pulak kalo pakai seluar pink ..ohh sangat tak sesuai..
(overrated fashion u know)..


hurm lelaki berbaju pink kiut taw..+ berani
.
Haaa..yang nie baru ok,sweet n hensem mamat superman nie

segak jugak fahrin dgn baju melayu pink nie

shaheizy sam pon hensem

tapi walau macam mana pun tak semua budaya boleh terima lagi pink sebagai warna untuk lelaki..especially masyarakat kampong..hurm kalo dorang tengok lelaki pakai baju pinky yang terang mengalah baju pink cik gayah gelang labuh(Mariam kampong putat)..konform dorang duk jeling2 n buat muka heran.sampai ada yang pitam mungkin.
.
ps: cik kopi salute lelaki berbaju pink di khalayak awam.. J pink cantik ape~!!


ok bye!


warna tak semestinya melambangkan diri kita…pakailah warna apapun.asalkan kita selesa dan yakin..konform warna yang tak sesuai dengan kita akan kelihatan sesuai dengan kita

No comments:

Post a Comment