Friday, March 29, 2013

forever alone

Assalamualaikum,

Terase life nie forever alone?ala yang duk sorang-sorang tak berteman tu...makan sorang-sorang.tgk wayang sorang-sorang. alahai tentu menyedihkan.orang sekeliling duk ketawa.hurm lumrah manusia siapa yang nak duduk sorang2.sunyi beb~hishh sunyi..sunyi tu..takde kawan meluahkan rasa,takde yang nak merindui dan dirindui.well sampai korang akan pikir life nie suck rite.yer lah takde sesiapa di sisi korang.

Well orang yang takde agama akan fikir macam tu.sebab ape?kalo orang islam,mesti kene yakin bahawa tuhan (Allah)sentiasa ada disisinya.forever alone macam mane pun kita Allah akan selalu di sisi kita tanpa kita sedar atau tak.tu lah sebabnyenyer orang yang pendek akal or iman tak kuat akan amik jalan mudah bunuh diri jika berpisah dengan boypreng yang macam ngokngek tuh dan tak dapat bayangkan jika korang terpaksa forever alone.

jika kita orang putih,hitam,even china selalu create patung as cover sebagai awek,(selalunye lelaki yang buat keje macam nie.sebenarnye life macam nie sangat panthetic tahu.dorang rasakan dunia nie terlalu sunyi sehingga dorang create dunia imaginasi dorang.padahal cik kopi tengok banyak jer keje lain yang korang boleh buat.macam pergi memancing ker.(yerlah manalah tahu sambil pancing ikan bolehlah terpancing awek di situ.

well kita sebenarnya tak pernah forever alone.tahu?cuma manusia jer yang pikir macam tuh.walaupun dari luaran nampak macam takde sape di sisi.tapi ingatlah di sisi korang still ade mungkar dan nakir,tukang catat amalan korang. Allah pula sering memerhatikan kita.lagipun jika sekarang nie korang rase forever alone sesangat tapi percayalah perasaan korang tu takkan lame.sebab korang akan jumpe somebody that match dengan korang....lebih elok waktu-waktu macam nielah korang lebih dekat dengan tuhan.sebab rasa kekosongan dan forever alone akan terisi dengan sesuatu yang mungkin korang jer yang mengerti.

oleh itu janganlah rase forever alone bila takde orang nakkan korang walaupun umur sudah andalusia sebab Allah sentiasa ada dengan korang dan ingat jodoh tuh rahsia Allah.Mungkin sekarang korang forever alone tapi nanti2 siapa tahu?

thanks sudi bace.

No comments:

Post a Comment